Vykort! Hanoi, Vietnam

Efter att paniken först hade stigit för att vi inte hittade min väska nånstans
(hittade den tillslut inklämd i bagageutrymmet efter mkt om och men) gjorde
vi en skaplig missbedömning av kartan och irrade vi omkring som 2 hönor
på jakt efter något så skapligt billigt ställe. Hittade ett litet mysigt så långt
in i en gränd man kan komma, där det verkade finnas vietnameser i 100 rum
i alla dess former. Kändes mest som vi bodde hemma hos nån, mysigt!
Trodde man var någolunda van vid att vietnameserna tutar så fort dom ser
nått som rör sig, håller in tutan länge och släpper den inte i onödan. Men vi
hade fel för hela Hanoi är som ett enda ljud av en tuta (eller flera förresten då
bussar, taxibilar och lastbilar har olika tutor) och vilket KAOS av
trafik och folk precis överallt. Trottoarerna används som parkering så man
går helt enkelt bland bilarna. Dead man walking, men efter ett tag kom jag
på att skidbacke principen funkade utmärkt dvs att det är dom bakoms
problem att vejja för dem framför och i princip tänka tvekan DÖDAR!

Ägnade tiden åt att mest gå omkring att kika, mitt i staden ligger en sjö
där folk är ute och fin går och det kryllar av bröllopsfotograferingar. Annars
fikade vi på Cafér med utsikt över staden, frossade i DVD boxar, träffade
världens minsta människa, gick på nattmarken (är så jäkla trött på marknader
nu aaaaa) Coolt uppbyggt då det finns områden för skor, textil, julen, kläder,
frisörer, glasögon, verkstäder, mat (bästa favvo stället där man fick äta hur mkt
ris man ville, vilket=mätta magar och folk som glor på en som om man vore från
Mars fast man bara är fran Knabbarp) jaaa allt man kan tänka sig. När barnen
slutar skolan står de o skriker på ena sidan och föräldrarna står och skriker
emot på andra sidan och där emellan står en sockervadds gubbe och flinar,
kallar jag retligt gjort! En stad som man verkligen inte kan fatta att den
fungerar men den konstigt nog gör det! Bästa sättet att hitta nya gator är
att gå vilse och inte hitta tillbaks för allt ser likadant ut överallt.
Vädret var ungefär som en härlig vårdag/sen sommar dag (första dagen
möttes vi dock av spöregn), kyligare än vi väntat oss. Dock inget i jämförelse
med den kyla vi strax skulle få möta i Sapa...
















Kommentarer
Postat av: Emma din lilla syster

Hej Karro!<37

Rörigt med trafiken!! Tur att du och Erik inte i alla fall har blivit på körda<33333!!!

Karro så söt du var i flätor det såg ut nästan som om du var tonåring fortfarande på bilderna!!!:p

Hur mår ni jag och familjen mår i alla fall bra!!

I dag var vi hos farmor och åt julmat!!MUMS!! Men tyvär var det bara jag,mamma,lasse och pappa:( men det var roligt ändå!! Bella stor löper här hemma låg nyss vid TV med mitt täcke och bella i soffan och sen när jag skulle lägga tillbaks täcket i min säng så var det blod fläckar och det!!! men som tur är så ska jag byta lakan i kväll ändå!!:)

I julklapp fick jag en hästkalender, en platttång, ett lucia tåg av keramik,bubbelskum, LDB sport tvål,tofsar och hårband, 1500 kr, en biobiljett, en tomte, ett nytt lakan i lilla och vit med stjärnor på, en hästmössa(förliten), en hästblånbok och en tavla som farmor hade gjort på japanskan!!! Det var små tomte nissar som sjöng på tavlan den var jätte fin!!! Hoppas ni också hade en bra jul och jag hoppas att ni får ett gott nytt år<3333333 Ska ni till Australien och Nya Zeeland eller ska ni till Kina och det där?????<3333 Jag är så nyfiken!!!!:) Var i ingebo i går vi såg en läskig dekare så jag kunde inte sova eller somna på hela natten typ så pappa fick komma och hämta mej vid ungefär halv fem, fem:( Men sen så är jag kom hem så drömmde jag om värsta dröm hästen den var helt kol svart förutom n vit stjärna som den hade in pannan<333333 Och där red jag barbacka och låg vid hästens hals som om jag svävade på ett moln!!!!!!!!<33333333

Älskar dig Karro<33333333333 och hälsa Erik så mycket från mej och fråga hur om att skakändes att duscha med sån fin utsikt!!!!!!!!

Vad säjs om att skypa i morgon kl 16.00 i svensk tid???????:)<333333333333333333333333333

Puss o Kram från din lilla syster Emma med familjen i Knabbarp<3333333333333333333333333333333

2010-12-27 @ 17:44:20
Postat av: Emma igen

Jag menade inte <37 utan <3 obs hi hi hi hi hi hi hi hi hi hi hi hi hi hi hi hi hi hi hi hi hi :) hej sväjs lever pastej :) Puss o kram från familjen Henriksson<33333333333333333333333

2010-12-27 @ 17:48:01
Postat av: Anonym

gott nytt år karro och god fortsättning <3

2011-01-02 @ 20:31:04
Postat av: elin

gott nytt år karro och god fortsättning <3



Glömde skriva namnet såklart!

2011-01-02 @ 20:32:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback