Vykort! Vang Vieng, Laos

Trött i kropp&själ efter all uppförsbacke under gibbon, hoppade vi på
slow boaten som sakta men säkert tog oss till Luang Prabang på 2 dagar.
Snacka om packad båt, salig blandning och bara sååå kul att kika på folk!
Luang Prabang var sjukt mysigt, cafér och små vinbarer överallt. Man ser
verkligen att Laos har varit franskt, hör franska i varje hörn och tillgängligheten
på baguetter och crepes är skyhög. Hängde på nattmarknaden (där en full/galen
tant sprang ned så många stånd hon kunde, haha), cafér, lerbad med massa
barn i floden (sjukt strömt) och käkade buffé i en hetsig gränd med massa folk.
Det enda som fattades var en liten strand, annars skulle staden va det bästa
avkopplingsstället på semstern.

På vägen mot Vang Vieng blev jag överraskad
över hur sjukt fin naturen är här, lite sommar alpkänsla (inte för jag vet, men
jag tänker som på film) djupa dalar och höga berg lite kyla i luften och blommor
som blommar. Fick ännu en gång bevis på att det finns seriöst inga asfalterade
vägar i Laos. Framme i Vang Vieng blev jag ännu en gång förvånad, jag hade
väntat mig en flod och fulla människor (okej 90% kanske var det) enbart, men
det var riktigt fint där också, berg och öppna fält och mysiga solnedgångar.
Dock så skulle vi ta del av de där 90%:en nästa dag. 2 sjukt roliga dagar då man
åker hela dan från bar till bar på en flod i en gummiring. Alla är goda o glada,
och man kan jämföra med festivalkänslan "skiterilivetdetfinnsingenmorgondag"
Innehåll: strålande väder, buckets och öl i mängder, beerpong, linbana,
slänggunga, dans, bilda hög, i puttningar, volleyboll, omkull halkningar,
spritpennor, gratis shots sno andras tubar, king of the swing...men framför allt
sjukt mkt roligt folk av alla dess slag! (självklart var orutt karolina framme och
hade inget batteri i kameran) 2 dagar där dygnet vändes upp och ner och man
var helt fucked up, men roligt hade vi! Annars när vi inte såg folk som fick
hoppa upp på en pickup och följa med "polisen" för de styrde med droger,
så låg vi mest utslagna i någon av resturangerna som kunde ge oss family guy
i mängder. Kändes som vi nästan höll på att välta med en tuktuk när vi åkte
till blue lagoon på årets/livets/världens sämsta/stenigaste väg!


Ptssss facebook är blockat i Vietnam så gå in på skype/skaffa skype! Puss
erchen.olsson

















Kommentarer
Postat av: Elin

Hoho fan så nice ni verkar ha det!!!!!!!!!! saknar dig här hemma!! pusspuss <3

2010-12-19 @ 17:57:53
Postat av: Farmor och Emma<3

Hej på er ser att ni har kul!!!! Hoppas ni får en trevlig Jul och Gott Nytt År<33333 Vi har fått så mycket snö som aldrig förr hörde att ni också har det kallt!!! Kommer sakna er mycket till Jul<333333

I dag är jag Emma hos min farmor vi jobbade med min stora tysk arbete och sen så såg vi på Lady och lufsen. hej då!!!

puss och kram från Din farmor och din lilla syster Emma<33333333333333333

2010-12-19 @ 19:28:45
Postat av: maloue

ÅH!

Jag älskar buffén i luang prabang! Så himla gött! Kan tänka mig att du moffade loss!

Hoppas ni har det bra i Vietnam! Jag svarar på ditt mail snart. Kör hårt! Love u

2010-12-20 @ 11:36:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback