Vykort! Vientiane, Laos

Går bara att beskriva på ett sätt och det måste vara världens minsta
huvudstad eller nått. Man märker verkligen hur efter Laos måste vara i
utvecklingen om man jämför med föregående länder. Var iaf tvugna att
ta oss dit för att fixa våra visum till Vietnam, ambassaden var putte liten
och hela processen var smärtfri tillskillnad mot thailändska ambassaden i
KL. Så fick våra visum på ett kick och under tiden hann jag både skaffa
mig ett ice coffe begär (smygande cravings hela tiden, bli stammisar på
ett indiskt hak (där det alltid fanns en man som mediterade över bordet
innan han åt), bowla i en stenålders bowlinghall (dock sjukt kul, spec när
man utklassar resten. Trodde att Erre betydde strike, men visade sig att
Erik hade döpt sig själv till det helt enkelt, smart där), dricka den godaste
mangoshaken, gå in och dregla på scandinavian bakery och hitta en skylt
på en semla (jag ville skjuta mig själv).

Efter årets omkull halkning av råttan på balkongen haha
(tänk 93kg blöt katt dunsa omkull) så bröts våran "vi3bästavänner lalalalala"
trio och han tog sig vidare mot Bangkok, riktigt roliga veckor tillsammans.
Medans jag och Erik underhöll sista dagen i Vientiene genom
att besöka deras "officiella" swimmingpool, och försöka bli lite bruna
(japp försöka går juh) innan vi hoppade på en knök full sleeping bus
mot Hanoi, Vietnam. Alla hade varnat oss för att åka buss, men
eftersom buss priset var så sjukt mkt billigare än flyget så trotsade
vi alla. Och det gick skit bra, hur bekvämt som helst (kanske berodde på
att vi hade bästa platsen i hela bussen, men ändå) Det konstiga var att
bussen stannade mitt i natten och stod still hela natten så man skulle
sova liksom, de var man inte beredd på och när man först kom in och
satte sig möttes man av en skriven text på sätet där det stod
"welcome to hell". Vaknade upp att hela bussen var tom och det var
passport control och det var styrigt vid gränsen och de ville först
inte släppa in mig för de trodde inte de var jag på passet (jag har brunt
hår och ser ut som Georgina George i Gossip Girl) men trodde ändå det
skulle va hårdare även om det var hårt. Bussen rullade vidare och
under turen skulle vi också få va med om en liten judisk bön cermoni.
Vi ses i Hanoi 26 h senare...













Kommentarer
Postat av: Anonym

finfin blogg besök våran :)

Postat av: Anonym

finfin blogg besök våran :)

2010-12-23 @ 23:19:14
URL: http://jgirls.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback