Vykort! Bangkok, Thailand

Efter att  sjukt smidigt tagit oss med flyg från Phuket, började
vi dagen med att leta boende på Khosan Road. I vanlig ordning
extremt kissnödiga. Det är sjukt vad ens beslut påverkas om
man är kissnödig eller inte. Efter en powernapp så gick vi
till MBK, längre än vi trodde o solen riktigt stekte på, här kan
man säga att vi spenderade mestadels av våran tid. Det är
alltså ett stort shoppingcentrum där vi hittade sjukt mkt, skulle
lätt åka till Bangkok alla dagar i veckan o shoppa. Ett paket är
iaf på väg hem just nu, längtar efter det som en tok!

Vi gick också på bio "eat pray love" som jag tyckte var sjukt mysig och
tänkvärd! Om man älskar PLÖCK och mat så kan man säga
att vi hamnade i himmelriket. Rullande tallrikar med kött, grönsaker
mm som man fick koka i en egen gryta, sen sushi buffe och glass till
efterätt, så sjukt gott så jag kunde dö. Annars hängde vi mest på
Khosan Road, där det var full fart mest hela tiden. Åkte båt genom
staden (då jag råkade ställa mig för nära en munk, som blev skittjurig
och vägrade ha mig i närheten för jag var tjej),
åkte upp 62 våningar i en skyskrapa och bara njöt av den
magiska utsikten över stadens ljus. Var uppe i gryningen och såg
alla munkar vandra omkring och samla in gåvor. Hann med massage
och ansiksbehandling (som för övrigt kan vara den sjukaste ansiksmasken
i livet. Trodde de gjöt fast en järnmask på mig eller nått, vägde som
fan sen slet de bort den och där låg mitt ansikte i lera). Hade picknick
i Lumhini Park innan vi till slut begav oss mot tågstationen, inte en
tanke på att det var ljusfestival i Chiang Mai som vi skulle till, skulle vi
köpa biljett och det visade sig vara fullbokat veckor innan, men tillslut
fick vi tag i de sista sittplatserna på ett senare tåg. Efter 4 h väntande,
yatzy, kortspel och allt för mkt snacksande hoppade vi äntligen på
tåget mot Chiang Mai..Jag kommer lätt återvända till Bangkok igen
förhoppningsvis, chill stad med skön stämning där det verkar finnas allt!














Kommentarer
Postat av: pappa

hej vilka bilder ! kul att ni njuter!

2010-11-22 @ 18:39:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback