Vykort! Phi Phi Islands, Thailand

Efter en padthai som smakade konstigt och svaghet och illamående en hel
kväll, vaknade jag upp likadan och såg närmre ut som en zoombie på båten
mot PhiPhi. Ett gammalt tyskt par drack kaffe o renat vid 08 på morgonen
o efter ett tag körde de friskis och svettis på däck. Jag mådde skit o ville spy
på dem! Fick oss en överraskning då Gustav väntade på oss i hamnen.
Han tog med oss på en liten mini trekking till Long beach, riktigt fin strand
och fint väder. Kände mig lite bättre efter mat och bad, på kvällen blev det
biljard och buckets som alltid hörde ihop med shots. Fest på stranden med
Mikkis och Gustav, Mikkis kompisar och några tjejer från gotland. Hade
verkligen skit kul, o dansade hela kvällen, vissa dansade mer med thaikillar
än andra haha. Riktigt rolig kväll! Vaknade upp och mådder verkligen MÅSKITO,
nått fel i kroppen sen innan sen buckets på det, perfekt kombo eller inte.
Det fina vädret var som bortblåst sen stod regnet i backen i flera dagar.
Så det enda på schemat var att spela kort och springa på toa i stort sett.
Tråkigt att vi båda mådde skit i kroppen när vi var på samma ställe som
Gustav o Mikkis, men inget att göra åt. PhiPhi var mysigt annars,
lugnt utan trafik men ändå livat med alla plingande cyklar/människor.

Dagen med stort D, nämligen min 21 års dag inföll såklart mitt i bland allt
regn och alla toa besök. Dagen började av att jag vaknade av att Erik spydde.
Hade verkligen inga förväntningar för att vi båda både skit, men frukost på
sängen serverades sen hade Erik smygit iväg och bokat thaimatlagningskurs.
Snacka om att jag blev glad, kan vara den bästa presenten hittils i livet,
jag menar att få laga massa mat o sen äta upp den, HUR BRA? 4 h stod vi i
köket och fick lära oss om alla ingredienser, tillagning och att man ska
laga mat med kärlek, så lite dans på det! Riktigt roligt var det. Så nu kommer
jag vara ännu ett strå vassare i köket efter den här resan.

Mikkis och Gustav drog vidare medans vi fick stanna i 2 dagar till och spy och
springa på toan, har aldrig mått så dåligt i livet. Tur att båda mådde skit o de
regnade kanske, så det blev mest SATC och film i sängen, för man orkade
knappt ta sig upp för en trappa. Sjukt svag i kroppen. Bestämde oss för att vi var
tvugna att kolla in varför folk åker på semester till Patong. Snacka om turistit
och då var det bara lågsäsong nu. Gubbar med unga thaitjejer över allt, sjukt
öppet som om de vorde det mest normala i världen, sjukt äckligt! Tur att vi bara
stannade 2 dagar. Den synen av alla strippbarer, ladyboys och äckel, behöver jag
inte se igen. Annars lång strand, avverkade denna resas första löp, fy fan säger
jag bara. Kondition är färskvara, men på denna resa är det gårdagens med
stort G, men de får man väl stå ut med eller göra nått åt, får se hur de blir med
den saken. Annars chill med biljard, träffade några svenska säsongare och
det fick bli att dra till deras restaurang och lyxa med plankstek, sjukt gott!
Upp vid 04:00 och taxi mot flygplatsen för att sedan hoppa på ett plan till Bangkok...











Kommentarer
Postat av: Elin

<3 så himla underbart karro.. du får gärna bjuda på den gode maten ;) hihi puss

2010-11-20 @ 14:55:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback